torsdag 11 oktober 2012

Inspirerande vägar

Jag undrar hur många som njuter av sin väg till jobbet eller skolan. Som liksom tittar sig omkring varje dag och konstaterar hur fint och vackert det är?
Jag tror inte att det är så många. Och jag kan inte säga att jag själv gör det varje dag heller.
Men väldigt, väldigt många dagar konstaterar jag det när jag skjutsar sonen till skolan. Det är så vansinnigt fint hela vägen, ända hemifrån och bort till skolan en halvmil bort.
Jag är så glad att kunna ge min pojke det, varje dag. Kanske orkar han inte heller se det jämt, men jag vet att han ofta tycker att det är en mysig stund på dagen när vi åker där i bilen, bara han och jag, och ser allt det fina omkring.
 
Det här är vad vi ser när vi stiger ut genom dörren hemma:
 
 
När vi kör ut från gården:
 
...förbi brevlådorna..
 
..grusvägen bort mot skolan..
 
...lite längre bort ändå.. Frosten är vacker!
 
 
Och skolan är inte fy skam den heller. Som en liten Bullerbyskola. Jag är så glad att min pojke får gå på den fina skolan!
 
 
Hur är er väg till jobbet/skolan? Är det vackert? Och orkar ni se det?
 
 
 

1 kommentar:

  1. Å, superfint! :) Så viktigt att komma ihåg att njuta av allt det fina i vardagen. Efter att ha pendlat till jobbet tidigare njuter jag av att kunna gå till min arbetsplats. Den vackraste biten är när jag korsar Ekilstunaån med mysiga hus i gamla stan på ena sidan och en park på andra sidan som är riktigt vacker nu med höstlöven på träden.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera