måndag 15 oktober 2012

Husligt värre

var det idag.

Pizza från den lokala pizzerian :)
Väldigt, väldigt gott ibland - men jag har svårt att förstå dem som äter pizza flera gånger i veckan.
 
 
Nåväl, för att känna mig lite husligare igen så har jag gjort nästa veckas matsedel redan idag :). Jag brukar planera sju rätter, sen är det inte alltid det blir i just den ordningen - men det ska finnas ingredienser till just de sju rätterna hemma.
Nästa vecka (eller vi börjar "matveckan" på fredagar) är såhär:
 
- Smördegsinbakad köttfärsrulle med vitlökssås och en sallad
- Ugnsstekt karrékotlett med klyftpotatis, tzatziki och sallad
- Marinerad fläskytterfilé med potatissallad och sallad
- Köttbullar, potatismos, riven morot och lingon
- Ost- och skinksås, pasta, ärtor
- Fiskpinnar/lax, stuvad spenat, potatis, citron
...och en dag sparar jag till barnen att önska sig nån rätt på :)
 
Vad har ni för favoritvardagsrätter?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar