söndag 7 oktober 2012

Jag, en ketchupflaska

Det finns dagar då jag kan gå och dra benen efter mig utan att få minsta lilla vettigt gjort.
Det gör mig ingenting, jag tror att man behöver såna dar ibland, och jag tänker inte ha det minsta lilla dåliga samvete för det :). Mer slödagar åt folket!
 
Men så finns det dagar då jag gör hundra saker på en gång. Efter slöandet då inget blir gjort, så blir allt gjort. En sån dag har det varit idag.
Jag har gjort müsli. Jag har bakat ett femtital tekakor. Jag har bakat två filmjölkslimpor med äpple. Jag har fixat ordning köket. Jag har badat min pudel. Jag har lagat mat. Jag har varit och handlat.
Jamen ni ser. Allt det på en söndag!
 
Men att baka, har jag insett, är lite som terapi. Och så doftar det så gott i hela huset, och det blir massor av gott och nyttigt att stoppa in i frysen.
Baka mer! :) Det är mitt bästa tips för dagen!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar