måndag 22 oktober 2012

Finpost

Jag har sen nåt år tillbaka en brevkompis. En pen-pal. Vi brevfajtas lite nu och då, och jag blir alltid lika glad när jag hittar ett brev från min snygge och rare brevkompis i brevlådan. L är min systerdotters son (jag är alltså GAMMELmoster...hohoho..). Han går i förskoleklass men är redan en hejare på att skriva!

Men i förra veckan låg det ett brev från en helt ny pen-pal i min brevlåda. Hon heter E och är två år, och dotter till min söta och fina lillasyster. Ja, jag visade ju bilder här på bloggen när E var här och hälsade på häromsistens.

Nu hade hon i alla fall bestämt sig för att skriva till sin gamla moster. Vad som står är en hemlis, men hon hade även klistrat dit snygga klistermärken.
Jag har varit på bokhandeln och tjackat upp mig på snyggt guldpapper och guldkuvert och lite annat för att svara. E gör bäst i att hålla utkik i brevlådan de närmsta dagarna ;)...

(Es brev till mig längst fram, mitt brev till henne bakom...)

Åh, det är så roligt med brevkompisar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar