torsdag 22 maj 2014

En lättlagad lunch

När man går hemma ensam på dagarna som jag oftast gör (både när jag jobbar och nu när jag är sjukskriven) så känns det ibland lite motigt att ställa sig och laga lunch åt sig själv. Och helt onödigt också förresten - vi äter ju alltid middag när alla som ska komma hem har gjort det.
Ibland har jag rester från middagen dagen innan, ibland blir det en smoothie, ibland lite fil och flingor/müsli eller nåt annat.
Men så har jag ju fördelen att ha egna ägg som man kan göra en massa med. Ofta kokar jag ett par ägg och äter dem bara som de är, med lite salt.
Men idag gjorde jag en äggröra på dagsfärska ägg, med rökt skinka och purjolök! Kryddade bara med lite salt och peppar, så blev det finfint.
En liten skål med små fina, söta, färska jordgubbar var en lagom efterrätt :) Och frysta hallon i vattenglaset!
Det blev väl en somrig lunch? :) Den åt jag vid öppet köksfönster medan hönsen gick och småpratade utanför, solen sken och det blåste in en svag bris.
Buketten med förgätmigej fick jag av Andreas i söndags när vi var ute och finåkte och han stannade för att skåda lite och jag satt kvar i bilen. Förgätmigej...nä, aldrig skulle jag glömma! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar