tisdag 6 maj 2014

Brun mat och grått väder

Idag blev det brun, finsk mat igen.
Jag brukar ju ibland göra en potatis- och köttfärsgratäng som hela familjen gillar (länken finns i där, i namnet).

Idag gjorde jag den igen, fast den här gången i den bruna, finska versionen - lyx som tomatpuré och timjan plockades bort.
Men gott blev det, och jag serverade lite grönsaker till - grönsallad, gurka, tomat, purjolök och sockerärtor!


I övrigt har dagen varit stillsam. Jag har nån slags "låtsassmärtor" i benet, kan knappt stödja på det stundtals. Men jag gissar att det är just "låtsassmärtor", sånt som liksom nerverna säger "HALLÅ, det gör asont här!!" men att det inte är på sant. Jag har ju lite lustig känsel på högersidan. Det blir så när man blir gammal.
Men i alla fall så har jag inte orkat så mycket. Och ute har det regnat och blåst, och det var så ruggigt så jag inte ens släppte ut kycklingarna, utan de har fått sitta i sin bur i köket hela dan. Under vilda protester, kan man säga! De har skrikit exakt hela dan, och har jag närmat mig buren har alla hängt vid luckan och velat komma upp till mammi.
Så nu är mammi trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar