lördag 10 maj 2014

Loppisrunda

Lördag.
Det skulle vara loppis utmed kanalen. Sveriges längsta loppis! Så det laddades upp här hemma med ägg och bacon till frukost. 




Vi hämtade upp Johanna och Albert i stan, och styrde kosan mot Sjötorp, fulla av förväntan inför denna jätteloppis.
Döm om vår förvåning när vi kommer till Sjötorp och ser TVÅ (2!!!) bilar som står uppställda för bakluckeloppis. Vi bemödade oss inte ens att kliva ur bilen utan åkte vidare.
Lyrestad nästa. Här såg vi inte en själ vid kanalen. Hallå? Var är loppisen?
Vidare till Hajstorp. Ah, det var _där_ alla var :). Andreas gjorde ett riktigt fynd - en fantastiskt fin gammal tavla!


Den ska pryda vårt kök. Det finns nästan inget väggutrymme - allt är dörrar och skåp och fönster och så. Men den ska få plats, den är så galet fin så det finns inget alternativ :). 

Själv fyndade jag något som jag behöver många av och som jag letar lite efter: 

Teburkar! Två för en tia. Perfekt, nu ska jag bara inventera mitt teskåp också :)

Färden gick vidare till Töreboda. Där hittade jag ett så fantastiskt fint täcke som jag inte kunde låta bli. 


Se så blommigt och fint! :) Om inte annat kan det vara gött att ha på stranden i sommar, som filt. Fast egentligen är det för fint för det. Och förmodligen kommer Johanna att norpa det med sig den dagen hon flyttar hemifrån ;)

I Jonsboda såg vi inte en själ, så sen åkte vi hem.
Men i efterhand har jag läst på fb att det åtminstone i Sjötorp var full fart - vi hade bara kollat på fel ställe :)
Men vad gör det! Jag är nöjd med mina fynd. Och jag orkade! Jag sov två timmar efteråt, men jag orkade. Bara en sån sak! :)





2 kommentarer:

  1. När jaf såg att de skulle ha loppis längs kanalen så tänkte jag att det var perfekt för dig,kul att du kom iväg :-). Själv hann jag inte iväg även om jag var sjukt sugen, men sonens kalas går före loppis :-)

    Mira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt :).
      Men du, det kommer fler loppisar. Sommaren är full av dem :) Hoppas att sonen var nöjd med sitt kalas!

      Radera