torsdag 28 januari 2016

Änglavakt

I sovrummet, i ett av fönstren, hänger det en ängel. Den har sonen gjort i sin barndom (han är ju snart 15 gudbevars, numera görs här inga änglar.. ;)...). Den är i papper och har en glittrig liten gloria, och den hänger där och fladdrar lite fram och tillbaka i draget från fönstret. På baksidan av ängeln har han med noggrannhet plitat ner sitt namn. Så himla gulligt!
Jag tycker att den är rogivande att titta på när jag ligger och vilar. Och så är jag en sån där mor som alltid har älskat när mina barn har kommit hem med olika alster som de gjort. Det är de finaste pynten tycker jag!

Men ett annat pynt som också är väldigt fint, det är ängeln som jag fick hem på posten häromdagen. Jag är med i en pysselgrupp på facebook, och där var det en som gjorde så himla fina änglar i glas och porslin. Gamla tefat blir nya fina änglar - och sånt gillar ju jag! :)
Så nu har jag änglavakt även när jag sitter vid datorn. 



Visst är den jättesöt? :) Den har inga ansiktsdrag, men den ser ändå snäll ut, med blommig särk och allt. Jag älskar den!

Vill du också köpa dig en fin ängel så kan du kontakta Louise Lollo Askehave på facebook. Hon är jättetrevlig och tillmötesgående, och ängeln kom så fint inpackad i bubbelplast på bara ett par dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar