söndag 10 januari 2016

Stuckit näsan utanför dörren

har jag faktiskt inte gjort idag. Det är en sån dag.
Det är grått. 


Grått väder utanför...


Det töar (och blir därmed väldigt halt på många ställen, bruten lårbenshals lockar inte). Det är roligt inne. Jag är vuxen och bestämmer själv om jag vill gå ut eller inte :).

Istället har jag glott på webb-tv, sovit, läst....

Och så har jag lagat mat. Det blev en thaiinspirerad gryta idag, med fläskkött. Och morot, rödlök, gul lök, purjolök, vitlök, röd paprika, sockerärtor, minimajs, kokosmjölk, creme fraiche, rivet limeskal plus saften, röd currypasta, salt och peppar. 





Mer händelser än så behöver inte jag för att vara nöjd med dan :).

Men snart ska vi iväg en sväng faktiskt, för att handla lite ekologiskt. Kanske berättar jag mer sen om detta rafflande! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar