onsdag 20 januari 2016

De gillade bullarna!

Jag hade med bullar till jobbet idag. Och kollegorna gillade dem! I alla fall sa de så (det kan ju vara artighet också i o f s :)...de är rätt artiga..). Äh, jag satsar på att de gillade dem.

Men åh så trött jag var när jag kom hem! Och hungrig. Jag rörde ihop en tonfisksallad med kokt ägg. Isbergssallad, gurka, röd paprika, färsk dill, tonfisk förstås, sockerärtor samt rödlök.


Såhär gula och fina är "riktiga" ägg - alltså ägg från frigående höns :). Frigående på riktigt. Som våra. 



Jag sov ett par timmar på eftermiddagen. Sen kom Andreas hem och då vaknade jag till, men han kom också och la sig och då somnade jag en stund till.
Men inte blev jag ju piggare för det, så nån mat orkade jag inte laga. Det blev hämtmat. Så kan det gå.

Men imorgon, då ska jag försöka orka göra panerad schnitzel med klyftpotatis, champinjonsås och ärtor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar