söndag 17 januari 2016

Söndagsmiddag

Vi hade en bit salami i kylen. Och för ett tag sen beställde vi mat från Matsmart på nätet, då bland annat en massa soltorkad tomat.
Så när jag skulle göra något av en fläskytterfilé (som ju är samma kött som kotlett egentligen, men vad gör det - man kan göra mycket gott av fläskytterfilé även om det är stolligt att kalla det filé när det inte är någon filè!) så var det enkelt.
Jag brynte köttbiten runt om, saltade och pepprade. Sen skar jag den i skivor men inte ända ner - alltså den satt ihop ungefär som  när man gör ugnsstekt falukorv.
I varje ficka stoppade jag sedan en liten skiva salami, en liten skiva mozzarella samt en liten bit soltorkad tomat.
Sen vispade jag lite grädde, men bara helt lättvispad fick den bli innan jag blandade i lite tomatpuré, lite ketchup, nån tesked sambal oelek samt salt och peppar. Såsen hällde jag i formen som köttet låg i.
Och så in i ugnen, 200 grader tills köttet var genomstekt (jag fastnade vid datorn så det blev lite bränt ovanpå :)).
Små ugnsrostade delikatesspotatisar till det, och en sallad. Tadaaa, söndagsmiddagen var fixad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar