måndag 17 februari 2014

Du är tidig?

Ja, våren. Du är väldigt tidig i år.
Och ja, jag VET - det kan bli och det KOMMER förmodligen att bli bakslag med snö och elände.
Men jag är glad för varje vårdag jag får! Och idag är det en sån. Solen skiner, fåglarna kvittrar, hönsen är ystra och springer över hela gården och pickar i sig små vårtrötta insekter eller vad det nu är de hittar. 

 (Tuppen Estelle och hans tjejer fick lite majs av mig)

(Ulla-Bella - vår finhöna som är äldst av alla. Hon lägger knappt några ägg men hon får gå kvar ändå så länge hon är glad och pigg!)


Jag tog en runda för att träna benen lite. Titta, ser det inte vårigt ut? Känns det inte att det är på gång, åtminstone?


Jag gillar ju inte min rullator så värst. Eller den är ju praktisk och så - men vem vill gå med rullator när man är förti (ok, förtiett då..)? Inte jag. Så häromdan köpte Andreas ett par gåstavar åt mig. Åh så bra och praktiska! Och inte så himla iögonfallande som en rullator. 

2 kommentarer:

  1. Gåstavar är chict! Vad glad jag blir över det du skriver - våren är verkligen pånyttfödelse. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner mig lite chic med mina stavar :).
    Våren är verkligen bäst!!

    SvaraRadera