torsdag 13 februari 2014

Hit med lite vår!!

Det finns nog få saker jag kan längta så mycket efter som våren. Lite värmande sol! Lite fågelkvitter! Lite vårdofter! Spirande rabatter! Lite ôfsadrôp! (Ja, slå upp det den som undrar..)

Och visst känns det lite vår i luften redan. Men för att skynda på det hela försöker jag skapa lite vår inomhus.
När jag kom hem från sjukhuset, hade Johanna köpt en present till mig - ett litet fint drivhus från Granngården! Vi hade tittat på dem tidigare och tyckt att de var fina, och när det var rea när hon var där så slog hon till för att glädja sin gamla mor. 

Längre fram ska jag använda den som drivbänk. Men just nu får den agera prydnad :).

Jag köpte några fina vårlökar - det var krokus och scilla. Och så en "hjärtan-på-tråd". Plastkrukorna är inte så fina, så jag slog in dem i lite tidningspapper.
Nu är det vår i vårt kök!






2 kommentarer: