söndag 9 februari 2014

Nu har jag bullat upp!

Det vankas tantkalas. Kafferep. Min tantkompis Anders och hans familj (sambo Magnus, mopsen Jonny och chihuahuan Gizmo) är på ingång om en stund. 
Och får man tantbesök så får man vara så mycket tant man bara kan! Inte så svårt för mig eftersom jag är född till att vara tant :). Så i veckan har min nya vän, köksassistenten Anki Ankarsrum (för tidig födelsedagspresent från Andreas), jobbat hårt nästan varje dag för att förbereda inför dagens kafferep. Den strukna linneduken har lagts på, finkopparna är framme. Kaffepannan är beredd. Jag måste vika servetter också, kom jag på. 


(Överst: Korintkakor och kokostoppar. Nederst: Syltrutor och mazarinkaka.)

(Överst: mandelskorpor. Nederst: Jitterbuggare.)

(Karlspaderkrans med russin och syltade apelsinskal)



2 kommentarer: