fredag 14 februari 2014

Trött så in i Norden

Jag är så hemskt trött. Jag har sovit middag i flera timmar idag men längtar tills jag är i säng igen. Vilket jag ju i o f s skulle kunna vara nu bara jag hade tagit mig för att gå dit :)

Nåväl. Jag fick för mig nyss att jag skulle sätta en deg för kalljästa frallor till frukosten. Men orken tröt. Det få kanske bli imorgon - i övermorgon fyller jag ju år, och då kan ju nybakta frallor vara en finfin frukost.

Imorgon ska jag i alla fall sätta ihop bottnarna och rörorna till en smörgåstårta som ska avnjutas på söndag. Smörgåstårta är bland det godaste jag vet, så det blir det på födelsedagen :). Plus minisemlor - dem får jag också baka imorgon.

Smörgåstårta som man köper är ofta lite väl kladdig och majonnäsig för min smak. Det är det som är finessen med att göra själv - man får den precis som man vill ha den :).
Det här är min specialsmörgåstårta som jag brukar göra och som brukar få finfina betyg av alla som jag bjuder den på: 



Jag ska försöka göra en steg-för-steg-beskrivning om jag kommer ihåg imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar