fredag 7 augusti 2015

Den där pysselgrejen

som jag skrev om igår, den som jag köpte när vi var i stan.
Det var det här: 


En målarbok för vuxna!
Ja, jag vet, jag är sen som vanligt - de flesta som har nåt som helst intresse i sånt här har haft de här böckerna i ett år eller nåt.
Men jag har inte kommit mig för att köpa nån förrän nu.
Det är en helt fantastisk målarbok med pyttesmå detaljer. Man kan titta på varje sida hur länge som helst och upptäcka nytt hela tiden!
I nattas kunde jag inte somna så jag gick upp och provmålade. Idag fortsatte jag en stund. Såhär långt har jag kommit:






Många målar med speciella tuschpennor, men jag valde vanliga färgpennor (typ som blyerts, fast färg). Det blir lite mildare färger och man kan göra lite nyanser och så. Det gillar jag. Men kanske köper jag tuschpennorna framöver också.

Och ja, jag vet, det är inte perfekt målat det jag har gjort. Det är inte heller meningen. Det är min konstnärliga frihet som tillåter mig att måla hur operfekt som helst :).
Det är nästan lite roligt, för man ser ganska tydligt var min hjärna har blivit trött. Som i mitten på blomman till höger. Väldigt ojämnt, väldigt slarvigt. Hjärnan skrek STOPP, men jag ville fortsätta ändå.
Och så har jag ju mina tanthänder med artros i, så det går inte att sitta hur länge som helst med en penna i handen.
Men avslappnande är det, och jätteroligt! :) Och nu har jag att göra ett tag. Det där är bara EN sida av typ hundra, och det på bilden är vad jag hunnit på kanske en timmes effektiv färgläggning.

Man blir som barn på nytt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar