måndag 3 augusti 2015

Hipp hipp hurra!

Idag har vi finbesök - dottern och hennes pojkvän är här. Pojkvännen fyllde år igår, så vi ville fira honom lite idag.
I present hade vi köpt nåt som han verkligen gillar men som han inte har köpt, nämligen ett älghorn och ett rådjurshorn :). Makabert, kan tyckas - men han blev väldans glad!

Sen lagade jag mat som jag vet att han gillar. Vegetariskt är grejen för både honom och min dotter!
Så idag lagade jag morotsbiffar (recept HÄR), en grönsaksröra (hacka alla grönsaker du kommer på - jag hade gul lök, purjolök, salladslök, vitlök, olika färger av paprika, zucchini - och sen fräser man på det i olja, vräker på lite tomatpuré plus krossad tomat, och sen kryddar med det man vill och låter puttra, och innan servering häller man på en burk blandade bönor), ugnsrostad vitlökspotatis, vaxbönor stekta i smör och med flingsalt på, och så en klick gräddfil för att dämpa hettan i grönsaksröran ;)





Och såklart ska födelsedagsbarnet ha tårta också. Eller i alla fall en bakelse. Så vi bakade Napoleonbakelser. De blev inte jordens snyggaste, men kanske jordens godaste :)




Nu ska här kollas på film, tydligen. Mysigt med de vuxna (de vill inte bli kallade "barnen"...) hemma :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar