söndag 30 augusti 2015

Kräftkalas!

Igår var vi bjudna på kräftkalas hos kära vänner.
Nu är ju inte kräftor något som jag brinner för direkt (jag äter dem inte), men kalasdelen tackade jag inte nej till :) Dessutom fanns det en massa annat gott som det bjöds på.
Jag hade bokat färdtjänst (ibland är det käckt med färdtjänst, t ex när man varit på kalas :)) hem vid tolv, men fick ringa dem och säga att vi stannar till ett istället. Så roligt hade vi på kalaset!

Idag är det en sån där härlig sensommardag. Solen skiner, höstblommor blommar. 










Och på spisen står en stor gryta med Texas Chili som jag satte på kokning för några timmar sen. Den ska koka i ytterligare några timmar. Sen har vi förhoppningsvis en mustig, kryddig chili till middag! 




Jag var ute i trädgården en sväng. Det börjar bli dags att göra lite höstiga blomarrangemang. Igår var vi på loppis och där fyndade jag bl a ett fint "fat" som jag tänkte göra nåt med - bland annat ska de fina taklökarna jag köpte på Öland, ingå.



Och min fina, fina Törnrosas skjortel - den bara växer och växer där i sin bur, och nu har även humlen kommit och lagt sig i och trasslat sig in! :) 



Men...nåt var konstigt?.. Inte en höna så långt ögat kunde nå, inte minsta lilla kacklande eller kuckelikuande. Vad hade hänt? "TJEJERNAAA!" ropade jag. Och då kom de, från en hörna i trädgården där vi har kompost. Förmodligen var de där och letade efter nåt gött. Men de kom när mammi ropade :)




Och så kom Åke. Han tittade skelögt på mig när han gick förbi mig, och så gick han till sitt hus.



Nu ska vi åka en sväng in till min mamma för att hjälpa henne med en grej. Sen blir det mat. Blir det ens hälften så gott som jag tänkt mig så lägger jag ut recept och bild :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar