måndag 23 maj 2016

Det spirar!

Den här årstiden alltså....det är så vackert så jag nästan gråter! Och jag stannar faktiskt upp varenda, varenda dag, flera gånger om dagen, och bara försöker tanka så mycket fint som möjligt.
Det är nu allt tar fart! Allt man har sått och odlat, det kämpar sig upp ur jorden och man kan nästan se med blotta ögat hur det växer.

Här är lite bilder från kvällens vattning: 



Äppelträden behöver förstås inte vattnas, men...ÅH så fina de är nu!

Äppelblom

Maj-Lis nya favvoplats - under mitt planteringsbord :). 

Här ligger hon bredvid jordgubbsmyntan mest hela tiden när hon är ute!

I pallkragarna frodas det! Närmast kameran är det spenat och (utanför bild) sockerärtor. I nästa låda rädisa och olika salladssorter. Längst bort gräslök, dill, persilja och salladslök.

Jag fuskade och köpte små luktärtsplantor på torget. Och av min granne fick jag två små krukor med smultronplantor som jag ska plantera om.

Äntligen börjar de små slingerkrassarna komma upp! :) Nu kommer de att ta fart!

Gräslök är så himla fint när det blir knoppar på. Vacker i sin enkelhet!


Idag har jag mest sovit. Men tidigare ikväll var jag och sonen ute och testade om Wilmer kanske har agilitytalanger. Vi tog ut en tunnel.
Han hade inga problem med själva tunneln. Jag trodde att han skulle vara lite rädd för den men icke!
Däremot hade han stora problem med att mammi höll i honom. Så när lillhusse ropade på honom från andra sidan tunneln så tappade Wilmer konceptet och stod mest i tunneln och morrade åt mig istället för att springa dit.
Men till slut gick det :). Han lär aldrig bli någon champion, men nog kan vi ha skoj här hemma med lite hinder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar