torsdag 26 maj 2016

Nu kommer de!

Alltså de här: svenska jordgubbar och svensk färskpotatis!

Nu ska ju jag inte direkt frossa i färskpotatis (kanske inte jordgubbar heller, men det är inte lika illa att frossa i jordgubbar som i färskpotatis, för min del). Men gott är det, och såklart äter jag dem - om så bara en liten gullig färskpotatis!


Igår kväll hade vi däremot en liter jordgubbar hemma. Inga svenska (jag köpte en liter svenska och bjöd mina kollegor, men hemma hade vi belgiska). Men ack så goda!
Och så med lite grädde till. Godare blir det inte. 






Idag är det ledig dag, vilodag. Jag och Andreas poppade in på Röda Korsets butik igår och jag hittade bland annat två böcker som jag längtar efter att läsa. En av dem får det bli. Kanske ute, om det är skönt. Tittar jag ut genom fönstret ser det jättefint ut. Soligt och en klarblå himmel!
Men det ser även ut som att det blåser lite. Det återstår att se om vinden är kall eller varm. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar