fredag 27 maj 2016

Salami- och ostchips

Det här med snacks är ju nåt jag kan sakna när jag inte längre vill äta chips.
Förra helgen testade jag att göra ostsnacks av Brie i mikron. Det slutade med en smärre katastrof :). Jag har ännu inte vågat mig på det igen.

Men idag gjorde jag salamichips i ugnen! Det blev verkligen jättejättegott!



SALAMICHIPS MED OST


Tunna salamiskivor
Tärningar av en god ost

Lägg salamiskivorna en och en på en plåt med bakplåtspapper. Lägg en osttärning på varje skiva. In i ugnen i 200 grader i ca 7 minuter. Låt svalna. 

Det här blev verkligen SÅ himla gott! Salamin blev lite krispig, precis vad jag ville ha. Och jag blev mätt efter bara några stycken. 
Nästa gång ska jag testa att ha på nån krydda också, t ex oregano. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar