lördag 14 maj 2016

Jag fick ett superbra tips

Det var en jätterar tjej på en matgrupp på facebook som tipsade mig om den här falska potatissalladen.
Jag älskar potatissallad (helst hemgjord) till grillat. Men potatis och kolhydrater...nä, det går inte för mig. 

Så jag blev själaglad när jag fick det här tipset, och testade igår när vi skulle grilla baconlindad korv. 

Och det blev kalasgott! :) Det här rekommenderar jag verkligen för den som inte vill äta onödiga kolhydrater! Man gör som man brukar göra potatissallad helt enkelt, men istället för kokt potatis har man i zucchini som man har tärnat och sen stekt i lite olja, saltat och pepprat. Svårare än så var det inte. Jag gjorde såhär:


FALSK POTATISSALLAD

2 zucchini
3 färska rödlökar
1 grönt äpple (ja, jag vet, inte helt kolhydratvänligt - men gott :) Värre synder kan man ha!)
3 msk kapris
2 dl creme fraiche
1 dl majonnäs
salt, grovmalen svartpeppar
en rejäl näve hackad färsk dill

Gröp ur zucchinin. Tärna det som är kvar i lagom stora tärningar. Fräs dem i en gryta med lite olja i några minuter. Salta och peppra, låt svalna. 

Under tiden hackar du rödlök och äpple och blandar med kapris i en skål. I en annan skål blandar du creme fraiche, majonnäs, salt och svartpeppar. Smaka av. Blanda med rödlök, äpple och kapris, och blanda även i dillen.
När zucchinin har svalnat så häller du i den också och blandar runt. Klart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar