onsdag 21 augusti 2019

Jag sjunger fiskgratängens lov

Fiskgratäng är verkligen en höjdare - så gott, och går att variera i det oändliga!
Idag gjorde jag en variant som jag sett recept på någonstans, men jag gjorde en egen variant.

PAPRIKAFISK


800 g vit fisk (jag tog torsk)
salt, peppar
1 dl grädde
1 dl mjölk
2 dl creme fraiche
2 dl ajvar relish (jag tog den milda varianten men det gör man ju som man vill)
1 gul lök
1 rödlök
3 grillade paprikor (de finns i glasburk)
Hackad persilja eller dill, vilket man nu föredrar (jag hade persilja)

Lägg fisken (tinad, om du använder fryst fisk) i en rymlig ugnsform. Salta och peppra.
Vispa ihop grädde, mjölk, creme fraiche och ajvar, häll över fisken.
Strimla lök och paprika och strö över.
Ställ in i ugnen, 200 grader, i ca 20-30 minuter.

Under tiden hinner man koka potatis och broccoli eller vad man nu vill ha till!

Det blev faktiskt väldigt gott! Men nästa gång ska jag nog ha på lite riven ost också. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar