tisdag 23 september 2014

Host, krax och snörvel

Så kom den då - den årliga höstförkylningen.
Jag har det som tradition att få den, och att då gärna tappa rösten. Det gör jag oftast vid min årliga höstförkylning.
Ofta får jag även luftrörskatarr, och allra helst även lunginflammation. Det är roligt nästan jämt, som det heter!

Fast än så länge är årets upplaga ganska hyfsad ändå. Visst, rösten är inget man sjunger operaarior med, men det gör inget. Hostan är lite irriterande, men jag hittade en stor flaska Cocillana i kylen, så jag kör med den. Den ger en skön, dizzy feeling också ju ;)

Men någon ork för att göra några festmåltider finns inte! Som tur var stod det hamburgare på menyn idag.
Jag gjorde faktiskt självaste burgarna själv. Men det går ju fort. Blandfärs kryddades med salt, svartpeppar och lite grillkrydda. Sen stekte jag biffar av det. Bröden var färdigköpta. Dressing, sallad, lök och inlagd gurka till. Och ketchup. Inga konstigheter.




Jo, vi testade vi en ny hamburgerdressing idag! Felix hamburgersås som är smaksatt med chipotle, och därför ganska stark. Och god! Rekommenderas :). (Och nej, jag får inte betalt för att skriva det, men jag ville bara tipsa! :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar