söndag 21 september 2014

Vegetariskt och enkelt för en sjukling

Alla är ju förkylda såhär års. Jag har mest varit förvånad att jag inte fått det tidigare.
Men igår bröt det ut! Ont i halsen, feber, seg som sirap.

Men äta bör man, annars dör man. Och inte får man nån ork att bli frisk heller.
Då är det tur att det finns enkel snabbmat att ta till! Jag kastade om lite i matsedeln och istället för Biff Stroganoff blev det vegetariskt idag - stekt halloumi, färsk fettuccine (tomatpasta), en bönsallad och så lite grönsallad och paprika. Till sås hade jag tänkt mig lite sweetchilisås, men det behövdes faktiskt inte! Det var gott som det var.

Bönsalladen är en variant på den där champinjon- och rödlökssalladen jag gjort tidigare. Den har jag ju lovordat, men det här blev faktiskt till och med snäppet bättre!
Jag tog ett tetrapack med blandade ekologiska bönor, sköljde av dem lite och blandade med finstrimlad rödlök, tunnt skivade färska champinjoner, en hackad vitlöksklyfta, och så rapsolja, äppelcidervinäger, flingsalt, grovmalen svartpeppar och bara en gnutta sötningsmedel (jag hade gärna haft honung istället, men det hade jag ingen!).
Blanda alltihop. och salladen är klar! Tog väl tio minuter på sin höjd att svänga ihop. Och halloumin stekte jag medan pastan kokade.

Salt och gott och inte sådär tungt, utan alldeles lagomt för en sjukling! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar