fredag 19 september 2014

Kebabpizza och fudgebrownies

Ikväll har det varit pizzakväll här hemma. Hemmagjord kebabpizza stod på menyn.

Pizzadeg och tomatsås gjorde jag på samma sätt som HÄR. Durumvetemjöl är grejen om man vill ha en riktigt god pizzabotten!

På min pizza hade jag tomatsås, lite riven vanlig ost, kebabkött (köpt, färdigkryddat), färsk tomat, gul lök, färska champinjoner samt mozzarella.

Kebabsåsen snodde jag receptet på av Kryddburken, HÄR.

Och så lite sallad till! Åh, det blev faktiskt den godaste kebabpizzan jag ätit någonsin. Det blir så otroligt mycket fräschare när man gör hemma och vet vad man har i - fina råvaror, och bakad med lite omtanke.
Alla blev mätta! :)


----------------------------------


Det är ju helg också, så jag har bakat lite helgsnask - en fudgebrownie!
Jag brukar ju inte följa recept så ofta, men den här gången gjorde jag det till punkt och pricka.
Jag valde receptet från tidningen Hembakat, HÄR.
Och gott blev det, så jag rekommenderar det å det varmaste om du gillar choklad!
Jag valde att ha flingsalt på min bit. Det är ju SÅ himla gott med salt på choklad!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar