torsdag 7 maj 2015

Det är hårt att vara odlare

Jag gav mig ut idag för att odla lite i mina pallkragar. Det har liksom inte blivit av tidigare.
Jag fick med mig Andreas ut, stackarn, sjuk och allt. Och ute blåste det halv storm visade det sig, så där stod jag och frös så fingrarna var helt stela och försökte göra raka rader. Andreas var assistent och höll i fröpåsar och i pinnarna som jag skrev på vad som finns i respektive rad.
En pallkrage orkade vi, sen sprang vi in till värmen igen! Men nu är det på G i alla fall...


Middagen idag blev ugnsstekt kycklingfilé med potatissallad. Jag hade gjort en egen - kokt potatis i ganska stora bitar, två små färska lökar (i knippe) hackades i, färsk dill, ett halvt grönt äpple. Mycket kapris. Blanda gräddfil, majonnäs, svartpeppar, salt, en liten klick dijonsenap, och häll över potatis och lök och äpple. Blanda ihop.





Sen har jag också bakat inför söndagens afternoon tea igen!
Men det skriver jag nog mer om på söndag när allt är klart :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar