måndag 4 maj 2015

Lunch med en fin vän

Idag hade jag min vän J här på lunch. Vi har tänkt ta den där lunchen nu hur länge som helst, men så blir det inte av - antingen är det jag som inte är i form, eller så har hon haft mycket på jobbet och svårt att komma ifrån (jag vet hur det är eftersom jag har vikarierat för henne ett antal gånger - ibland är det bara hopplöst!!).
Men idag! Hurra! Idag klaffade allt! :)

Jag hade fixat till en kycklingpastasallad. Jag var inte säker på om hon gillade allt som jag ville ha i salladen, så jag valde att lägga upp det så man fick plocka vad man ville.
Pastan var trefärgad skruvpasta som jag kokade al dente, hällde av vattnet, och sen blandade jag i en vinägrett gjord på rapsolja, äppelcidervinäger, örtsalt, svartpeppar och lite socker, och lät det hela svalna. Det ger god smak åt pastan, och så blir den inte klibbig.
Nybakt bröd serverades till. Enkla som tusan att baka. Kolla HÄR





Det är inte klokt vad glad jag blir av såna här besök! Hoppas att det snart blir av igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar