tisdag 19 maj 2015

Igår

när vi var ute för att vattna i pallkragarna, så upptäckte jag att det inte var nödvändigt. Det var redan fuktigt.
MEN - det roliga var att det hade kommit upp små små gröna blad! :) Hurra! Inget konstigt med det i o f s, sår man ett frö så kommer det ju gärna upp nåt. Men för mig är det som ett under varje gång!

Mitt nästa lilla projekt (jag får hålla mig till små, lätthanterliga projekt..) är att fixa juteväv och klä två fina gamla trälådor med det inuti, och sen plantera kryddplantor där i. Jag har en mängd olika - citrontimjan, gräslök, oregano, mynta, nån sorts afrikansk mynta, chokladmynta, kryddsalvia, citrontimjan, nån annan timjan....ja, och säkert några till som jag inte minns just nu. Men de kommer nog att bli jättefina i lådorna!

Men idag är vädret inte så skönt så det känns bra att stå ute och greja. Dessutom ska jag på ett möte om ett par timmar.

Men jag måste visa nåt jättefint som jag fick av min svärmor när de var här inte nu i helgen som gick, men helgen innan! En bukett blommor i en fin vas. Och kolla så fina blommorna är fortfarande där de står på byrån i sovrummet! :)




Vad är det för sort, tro?..jag kan så lite om blommor. Är det någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar