fredag 25 september 2015

Det var länge sen

jag gjorde pulled pork. Ett tag gjorde jag det nästan en gång i veckan.
Det är ju så smidigt! Man lägger ner max en kvart i arbete. Sen tar den i och för sig 6-7 timmar i ugnen, men det gör ju inget :).

Precis som med köttfärssås så finns det ju lika många recept på pulled pork som det finns kockar.
Jag provade flera olika förut. Men i många var det en stark rökig smak - nåt som inte jag uppskattade så hårt.
Men så komponerade jag ett eget recept, och det gillar jag skarpt såklart! :)

HÄR hittar ni receptet!

Och ikväll lagade jag potatismos åt Andreas, medan jag och min pågagosse åt den dragna grisen i tortillabröd. Jag med sallad, gurka, majs, rödlök, ananas, creme fraiche och ananassalsa. OH så gott! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar