lördag 19 september 2015

Jag hann med hela schemat!

Jag hade ett späckat schema idag:

- Ta sovmorgon *check*
- Baka tigerkaka *check*


Recept hittar du HÄR

- Leka Ernst ute och pynta ett stort rostigt fat *check*


För att inte vattnet ska samlas i och allt bara ruttna bort behövdes det hål i botten. Mina stackars kraftlösa händer fixade inte det, men som tur är så har jag en stor och stark karl som fixade det. 


Såhär blev det! 

Rönnbär är ju så himla fint... <3


När jag höll på med fatet så skördade Andreas det sista (?) av årets persilja och gräslök. Det har jag nu hackat och fryst in!





Sen fick jag paus i mitt späckade schema och satt lite och glodde på dr Phil på datorn medan Andreas var ute och skådade. Jag hade dock sällskap ändå...




Men sen - sen var jag tvungen att ta itu med schemat igen! Nästa punkt på det var

- Fika *check*




Efter det kom en bra punkt:

- Sova lite *check* (dock ingen bild på detta)

Och så över till nästa:

- Laga mat *check*

Baconlindad kycklingfilé, fylld med gorgonzola. Klyftpotatis, sallad, samt en hemmaslagen bearnaisesås. 



Men än är inte dagen slut! Närmaste punkter på schemat blir:

- Dricka en romåcola
- Titta på Rederiet
- Sova



Det är ett hårt jobb men nån måste göra det. 

2 kommentarer: