torsdag 10 september 2015

Fiskelycka

Nej, jag har inte varit ute och fiskat. Fisken köpte vi från frysdisken på Willys - ryggfilé av alaska pollock!
Jag har länge varit lite skeptisk till den fisken. Jag tror att det är från en gång för länge sen då jag köpte den av billigt märke och kanske lagade till den lite tokigt och den blev helt seg och hade nån konstig bismak.

Men idag - åh så gott! Det var DET som var fiskelyckan :) Jag gjorde en enkel fiskgratäng.



FISKGRATÄNG MED TOMAT OCH DILL

8-10 ryggfiléer av Alaska Pollock
1 burk krossad tomat (jag hade Mutti, den är god!)

3 dl grädde
1-1½ dl hackad dill
salt, citronpeppar
en skvätt fiskfond


Lägg den tinade fisken tätt i en smord ugnsform. Salta och peppra.
Vispa ihop tomat och grädde, och ha i dillen. Smaka av med lite fond, salt och citronpeppar.

Häll tomatgrädden över fisken i formen. Ställ in i ugnen, 225 grader i en halvtimme.

Under tiden kokar du potatis och gör en god sallad. Servera också gärna med inlagd gurka, lite citron samt en dillvippa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar