söndag 20 november 2016

Inspirerad av Ernst

efter den fina presenten jag fick av Denise&co (som jag skrev om i förra inlägget), kom jag senare igång med nåt som jag skjutit framför mig länge. Varför jag skjutit det framför mig är en gåta eftersom jag tycker att sånt här är så himla roligt - men en blandning kanske av iskallt/blåsigt/regnigt/trist väder plus trötthet plus att det har varit annat på helgerna (jag behöver ju en hjälpande hand av Andreas).
Jag fixade i ordning fint på yttertrappan!


Växterna har jag haft ett bra tag, men de har liksom bara stått där ute i en trälåda. Och krukorna på trappan har varit fulla av sorgliga små skelett efter sommarens blomsterprakt. Till glädje för ingen.

Men idag så!

Och det här är vad som blev:







När jag rensade ur frysen häromdan inför julegrisens ankomst, hittade jag en påse med rönnbär. I höstas var Andreas snäll och plockade rönnbär åt mig, efter mitt önskemål. Jag skulle ha det till nåt höstprojekt vad det nu var. Som inte blev av.
Men nu gjorde de sig fint i en rostig liten mjölkkanna :)



Häromdan kom Johanna och Eskil till mitt jobb och följde mig sen till apoteket, eftersom jag inte så gärna går omkring ensam på stan (balansen och sådär..). På vägen tillbaka gick vi över torget, och då köpte jag varsin vit hyacint åt oss.
Idag kom min hyacint ner i en kruka. Med bara mossa som pynt. Kanske lite trist, men ändå fint i sin enkelhet tyckte jag. Och så hittade jag ett fint Gröna Anna-fat som jag köpt på nån loppis, och det gjorde sig som blomsterfat i brist på annat :). 




Jag gjorde allt det roliga (bestämma var alla växter skulle vara, gräva ner dem). Andreas gjorde allt det tråkiga och jobbiga (bära bort skräp, ställa in grejer i förrådet, köra gammal jord till komposten o s v). Han är snäll han :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar