lördag 5 november 2016

Så talande

Jag tog en bild på lilla Maj-Lis för en stund sen.

Den här bilden är så talande för hur det är hos oss. En salig blandning av allt vi gillar. Stilrent är inget som existerar här :D. Och det är så vi vill ha det. Förresten KAN vi inget annat heller. Ingen av oss har känsla för stil. 



Kolla bara. En svart katt med ett litet och ett stort öga (hon råkade få en plywoodskiva i huvudet när hon var pytteliten. Därför.).
En monstera i en Höganäskruka. Både monsteran och krukan är från svärföräldrarna.
Ett par vinylskivor lutar mot krukan. Andreas är ju vinylfantast, så därför.
Den färgglada tavlan till vänster - en tavla som jag blev kär i på Myrorna i Skövde för några år sen, och Andreas köpte den åt mig.
Tavlan till höger är en bild på Marieholmsbron i Mariestad, min barndomsstad.
På hyllan ett foto på min farmor och farfar när de var unga. Bredvid en loppisgrej - en sparbössa i form av en gammal gubbe med en hund i knät. Hunden ser exakt ut som Wilmer, så vi säger att det där är Andreas när han är gammal :).
Det skymtar en ram där till höger om gubben. Det är en fin tavla som min son har ritat, och som föreställer Maj-Lis. Min finaste tavla ever, tror jag. 


Skåpet är ett loppisfynd som Andreas målat vitt. Vi köpte det för nån femtilapp eller nåt på loppis.

Ja, så är vårt hem. Vi tar in sånt vi gillar, inte så mycket tankar på vad som passar ihop eller är "fint" eller "modernt". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar