lördag 5 november 2016

Total pudelmakover

Det var många år sen som jag klippte någon hund. Pudeln har jag lämnat in till pudelfrisör vid behov. Jättesmidigt och inte så värst dyrt, plus att vi inte har haft någon klippmaskin.

Men i somras tjackade vi upp oss på en klippmaskin eftersom katten Åke var väldigt tovig på sidorna. Åke blev finfin när han blev klippt, och så tänkte vi att vad bra - nu kan vi ju klippa pudeln själva också!

Men så har hösten gått och det hela har skjutits upp och skjutits upp. Pudelns päls har blivit längre och längre tills hon såg ut som nåt ur Mupparna.
Men idag blev det av! :) Jag klippte och Andreas var moraliskt stöd och höll i pudeln när det behövdes, och klippte också lite när det var möjligt.

Såhär såg pudeln ut innan klippningen: 




Och som sagt, det var länge sen jag klippte någon hund. Plus att jag blev väldigt trött snabbt. Plus att vi inte hade någon bra sax att finputsa med.

Men såhär blev hon i alla fall: 




*TADAAA*

:)

Än finns det en hel del finputs. Bl a på benen och i ansiktet.
Men vi orkade inte mer idag, pudeln och jag!

Hon fick en tröja på sig också, det blir ju kallt när man plötsligt är naken. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar