tisdag 8 november 2016

Korv Stroganoff med smörstekt blomkål

Om man äter väldigt strikt vad gäller kolhydrater, ska man såklart inte äta korv. 
Men jag som inte äter så strikt, äter gärna falukorv. Men det får ju inte vara vilken fulfalu som helst. Kolla i innehållsförteckningen (om du vill undvika kolhydrater då)!

Jag har alltid älskat Korv Stroganoff, så det är gott att göra det ibland. 

Jag gjorde min såhär häromdagen:

KORV STROGANOFF

800 g falukorv
2 gula lökar
1 rödlök
en klick tomatpuré
mjölk, grädde + creme fraiche (jag hade lite creme fraiche kvar i kylen, fint sätt att göra av med det :))
hackad persilja
salt, svartpeppar

Hacka löken, fräs i lite smör. Lägg i den strimlade falukorven och låt fräsa ett tag. Ha i tomatpurén, rör om ordentligt, och sen i med vätskan. Om man tänker LCHF så är det ju mer än ok med mer grädde och creme fraiche än mjölk. 
Ha i persiljan och smaka av med salt och peppar.

Blomkålen hackade jag bara grovt och stekte i rikligt med smör så den fick färg, och saltade på slutet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar