torsdag 5 mars 2015

Ja de e vååååren...

..som har kommit igen, och med den kärleken!

Ja, så går den gamla visan.
Och visst har våren kommit nu! :)
Andreas har en rejäl vårförkylning (jag känner som att det är nåt på gång, men det vill inte bryta ut...), och stannade därför hemma igår och idag (och imorgon). Igår låg han mest och vilade, men idag var det så himla fint väder så solbänken släpades fram till söderväggen för vårens första söderväggshäng!


Min plats i solen...


Med varsin kopp i handen (te till mig, kaffe till Andreas) och varsin sittdyna så vi ska slippa trista sjukdomar, gick vi ut. Jag byltade för säkerhets skull på mig en vinterjacka och mina vinterstövlar, för här ska inte bacillerna frestas i onödan tänkte jag.
Men där fick jag genast tänka om, för det var alldeles för varmt för jacka. Den åkte av, och där satt jag sen i kortärmad klänning, leggings och vinterstövlar och bara njöt!



Hundarna hängde med och lekte i solskenet, och hönsen var i sitt esse. De var på promenad och ställde sig och tittade på oss genom staketet. Undrar vem/vilka det var som var apan...






Greta (svart) och Berta (grå) håller sig alltid i trädgården. De är inte så mycket för äventyr...


Till och med Åke kom för att umgås!



...fast sen gick han och la sig bland utemöblerna som står uppstaplade på altanen...




Det här är UNDERBART!! Underbart, I say! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar