måndag 30 mars 2015

Tacofisk - en ny bekantskap!

För ett tag sen lagade jag ju pizzafisk, i min iver att uppmuntra sonens nyupptäckta förtjusning (eller ok, kanske mer acceptans...) för fisk.
Idag var det dags för tacofisk.
Såhär gjorde jag:

TACOFISK ca 6-8 portioner
3 paket djupfryst torsk
salt, vitpeppar
5 dl creme fraiche
1-2 dl grädde
ca 2 dl tacosås
2 msk tacokrydda
2 stora tomater
2-3 dl riven ost


Tina fisken, lägg i en väl tilltagen form. Salta och peppra. Skär tomaterna i skivor och lägg över fisken.

Blanda creme fraiche, grädde tacokrydda och tacosås. Smaka av med lite salt.
Häll över fisken. Strö över osten, och ställ in i ugnen - 225 grader i ungefär en halvtimme.

Under tiden kokade jag potatis och värmde haricot verts, och skar en sallad.

Helt ok! Men nästa gång ska jag hacka fefferoni och ha på också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar