onsdag 15 juli 2015

Det kom en regnskur

igår kväll. Och direkt efter kom solen fram. Det finns nog inget vackrare ljus än en sommarkväll när just det där har hänt.

Ovanför grannens hus fanns regnbågen. 




Ute över fälten sken solen. 




...och på vår baksida också!




Jag kunde inte låta bli att gå runt och fota både det ena och det andra.
Som vårens små penséer - tänk så glad jag är varje vår när jag får plantera penséer i krukorna. Då känns det vårigt!
Men när sommarblommorna sen kommer så känns penséerna lite passé. Men vissa av dem har jag inte hjärta att slänga. De får leva vidare i andra krukor ute. 







Och så den lilla fina gula...Svartöga heter den! Jag fick den av min mamma, och vill att den ska växa till sig mot norrväggen. Hoppas att den trivs där :). Det verkar så hittills i alla fall.





Och så den här. Jag säger alltid fel. Den heter Törnrosas Skörtel. Jag säger VARJE gång Törnrosas Körtel. Vilket ju inte låter fint och fräscht alls :). Men blomman är fin! Jag vill att den ska slingra sig mot fågelburen som jag fyndade på loppis i våras!





Idag är jag fortfarande lite trött av min luftrörskatarr som inte vill ge sig. Men även om den är envis så ska gudarna veta att jag är ännu envisare :).
Jag tror att jag går ut och sätter mig under äppelträden, i en skön trädgårdsstol... Här ska samlas krafter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar