måndag 6 juli 2015

Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag?
Jodå, en vanlig måndag, på sätt och vis.
Men också Andreas födelsedag :). Firandet blev väl inte så våldsamt, förstås - dels jobbade ju Andreas, och dels var det bara han och jag hemma sen.

Jag vaknade i morse och tänkte på att det var en del saker som fattades för att jag skulle kunna göra födelsedagsbarnets önskemat och önskebakverk. Jag funderade på att ringa min mamma och fråga om hon kunde skjutsa mig till affärn, men...nä, hon bor en bit bort och det kändes onödigt att jaga ut henne på vägarna. Färdtjänst kanske, tänkte jag. Men det kändes inte heller så käckt - åka runt halva bygden för att komma till affärn en halvmil bort.
Så jag smsade grannen och frågade om hon skulle till affärn idag, och det skulle hon :). Så jag fick lifta med! Snällt!

Så när Andreas kom hem så fanns det kalla öl i kylskåpet, och jag kunde börja laga mat. Han hade önskat sig nåt så simpelt (men gott) som sill och potatis. Jag gjorde även fina ägghalvor till med majonnäs, räkor och dill.

Och så hade han önskat pannkakstårta som födelsedagstårta. Men en pannkakstårta på två personer...nja, det är väl att ta i ;). Så jag kom på att jag kunde göra små plättbakelser istället. Helt enkelt minipannkakstårtor!
Mellan lagren hade jag hemmagjord jordgubbssylt och vispad grädde. Ovanpå vispad grädde, färska jordgubbar samt ett par myntablad.
Och visst blir det fint som en liten tårta? 





Present fick han också, förresten - en helg med mig i september, i den lilla stugan på den lilla ön i den lilla sjön i norra Värmland! :) Det har jag bokat. Han blev glad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar