fredag 24 juli 2015

Körver å drinker

Det har blivit nästan varje dag den här veckan, Andreas första semestervecka, att vi åkt iväg på nånting.
Idag drog vi in till stan - ett besök på Granngården för att köpa startfoder till kycklingen, en sväng till systemet för att köpa lite öl, en sväng till Willys för att köpa lite av livets nödtorft.
På Willys hittade jag en (för mig) ny sorts läskeblask - Apotekarnes Cranberry & Garden Mint. Det var inte så sockrigt, så jag bestämde mig för att testa den och en till (Apotekarnes Blood Grape & Orange tror jag den hette), till drinkar.
Och det slog väl ut! 


De här två....(vanlig billig fulrom plus det första blasket), plus en kvist av min vildvuxna mynta, plus en massa is blev...

Supergod drink! Inte så sötsliskig, men frisk och god och läskande. Fem av fem isbitar!
Som tur var så var matplanerna tämligen simpla idag. Grillad körv med färdigköpt potatissallad och en god grönsallad med blandade salladsblad, piplök, fetaost och vattenmelon. Lite olivolja och balsamvinäger skvättes över, och så lite svartpeppar och flingsalt. Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar