fredag 9 december 2016

Mer julpynt

Ja, jag tycks inte hejda mig i mitt pyntande. Det är inte som att jag drar fram dussintals tomtar eller så. Men när jag i skåp och lådor hittar fina saker så tar jag fram dem. Eller ja, om jag hittar fint på Tradera för den delen heller. Som den här som kom med posten idag och genast fick en paradplats ovanför tvn:


Julstämning så det förslår! :) Hoppas att tomtenissen inte slog sig alltför hårt när han halkar där på broderiet.

Och igår när dottern var här så grävde jag lite bland juldukar och sånt, och då hittade jag en annan bonad som jag köpte på loppis i varmaste gassande soliga vädret i somras när vi var på Kinnekulle.
Nu fick den en plats i köket. En blommig bonad byttes ut för ett tag.


Men hur mycket småpynt som än skulle komma fram innan jul, så är jag benhård på en sak - granen kommer INTE in förrän dan innan julafton :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar