tisdag 18 september 2012

En halvproduktiv dag

En del dagar blir det inte många knop gjorda. Tiden liksom bara flyter iväg och när kvällen kommer kan man känna att man varit upptagen hela dan men inget har blivit gjort.

Lite så kan jag känna idag, delvis. Jag har lagt ner många timmar på jobb, men inte fått något konkret att peka på och säga "Det DÄR har jag åstadkommit idag!". Men så är det i mitt jobb. Andra dagar kan jag radda upp en hel rad med grejer som jag verkligen gjort och som går att ta på.

Däremot var jag lite flitig vad gäller dagens middag. En favorit hos mig och Andreas är kåldolmar. Vi brukar köpa färdiga, frysta och bara göra dem i ugnen.
Men hur svårt kan det vara, har jag tänkt - det är ju bara typ färs som man lindat in i ett vitkålsblad?

Så jag testade idag. Det klurigaste var att stå och koka vitkålen så att bladen släppte, det var ju lite hett liksom och det var lätt att bränna sig. Men det gick, jag fick in snitsen och gjorde hela 24 kåldolmar :). Finfina blev de dessutom, smakade gudomligt tillsammans med såsen jag gjorde på skyn...

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar