onsdag 19 september 2012

En sjuk liten höna

har jag just nu. Lilla Polly, den blinda lilla hönan, är sjuk. Hon sitter med huvudet på sniskan och har ingen balans.
Men hon äter och dricker och är stundtals ganska pigg så jag har tagit in henne. De andra hönsen hackade på henne :(. Men hon är så tam så hon trivs med att hänga med mig överallt i en liten låda som jag har gjort iordning åt henne, med sågspån i och mat och vatten.
Jag har svårt att tro att hon blir frisk igen, men så länge hon inte verkar lida så vill jag ge henne en chans. Såhär satt hon i köket, på köksbänken när jag lagade mat idag:


Just nu sitter hon i mitt knä när jag skriver. Min fina Polly!

Till middag blev det en budgetklassiker, en skafferirensare, en klart underskattad rätt: Korvgryta! Till det en bit vitlöksbröd gjord på baguette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar