måndag 17 september 2012

Livets små njutningar

När sonen ska åka buss hem från skolan tar det ungefär en timme från dörr till dörr.
Om jag istället hämtar honom tar det sju minuter...
Vilken vuxen skulle gilla att åka buss från jobbet på de premisserna? ;)

Så jag hämtar. En av miljoner fördelar med att jobba hemifrån!
Dessutom kan jag då stjäla en extra timme Mammi-och-Peppo-tid varendaste eftermiddag fastän det är pappavecka! Bara en sån sak! :)
Idag när vi kom hem och hade ätit mellanmål så la vi oss i sängen och filosoferade och fotograferade.

P fångade två hundar - en som sitter och funderar och tittar ut genom fönstret, den andra letar efter nästa busobjekt.

 


Jag låg och funderade på att jag vill ha nya gardiner. Plus att jag sen sket i det och bara låg och glodde ut i det fina vädret och pratade livets märkligheter med P. Det här är min utsikt från sängen:



De där eftermiddagarna med P är guld värda. Han är klok som en bok, min lille påg! :)

Dagens middag var kanske tillsynes simpel, men ack så god - dillstuvad potatis, några stekta små chorizo och smörslungade morötter.

1 kommentar: