söndag 23 september 2012

Söndagmiddag

Söndag betyder väldigt ofta långkok i vårt hus. Idag blir det dillkött.
Men jag krånglar inte till det med köttben som ska karvas kött av och sånt, jag tar en vanlig stek och skär i lagom bitar, kokar köttet länge så det blir trådigt och bara smälter, och så gör jag självaste dillsåsen till och lägger köttet i. Klart! :)

Till detta: kokt potatis och riven morot.

Men hur gott det än är med dillkött så uppskattar inte alla i hushållet det, så jag har även lagat lite köttfärssås. Ja, om det är att curla så är jag en curlingmamma :).

2 kommentarer:

  1. Det appsolut godaste JAG vet!!!
    Möe ättika å socker. Du mosar väl oxå potatisen i såsen??
    Linda
    (du vet hon som har Per M som leksak)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, MÖE avett. Fast jag har vinäger istället för ättika.
      Men potatisen ska ju självfallet mosas i såsen - så hoppas jag att alla gör :).

      Radera