onsdag 26 september 2012

Frysen full

Idag har det regnat och varit eländigt ute, så då får man göra det desto roligare inomhus istället :).
Jag har ägnat mig åt jobb (plus extrajobbsökande :)....kanske berättar jag mer om det en annan dag), hjälpt P med matten (eftersom han har varit sjuk hemma den här veckan) och bakat. Idag var det dags för småkakor. Lätt att göra mycket av, och roligt att duka fram när det kommer gäster!
 
Tre sorter hann jag med!

Ser ni vad det är för sorter? Till vänster är det syltsnittar - till dem hittade jag en så god sylt, en ekologisk vildhallonsylt!
Längst bort är det Pollykakor. En ganska smulig kaka, där det i mitten är nerstucken en Pollygodis. De blev Ps favoriter på en gång :)
Längst till höger/längst fram är det min favvo, Milanopinnar. Jag har aldrig bakat dem förut, bara ätit ute på fik, så jag testade idag. Tyvärr läste jag inte receptet noga innan, så när jag hade knådat ihop degen och läste vidare så såg jag att degen skulle vila "några timmar" i kylskåpet...*SUCK*
Nåväl, den fick väl vila då. Och sen var det ett enda helsike att få ihop de där satans pinnarna. Aldrig mer!!!! kände jag när jag stod där och försökte få degen att hålla ihop när jag skulle rulla ihop de små kakorna. Plus kände jag andra ord också, jättearga och fula ord. Och jag sa dem nog också. Och pinnarna blev fula och trasiga... Men som tur var smakade de gudomligt sen i alla fall :)
 
Ikväll är det en viktig kväll - det är onsdag, och alltså dags för Bonde söker fru. Jag älskar såna program. Åååh, jag kunde se dem varje dag :D. Tur att vi bara har fyra kanaler eller vad det är.

2 kommentarer:

  1. Åh pollykakor.....!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de blev väldigt poppis :) Fast min favorit är milanopinnar...

      Radera