fredag 21 september 2012

Bästa dagen

Min favoritstund på veckan alla kategorier är fredageftermiddag. Veckans jobb är oftast gjort, det är oftast städat och undanplockat hemma (helt egenhändigt, vi vill inte ha Rut här ;)). Kylskåpet är fullt med helgens nödtorft, Andreas slutar tidigt och ringer, "Jag ska till systemet, vill du ha nåt älskling?", barnen är på ingång om jag har tur. Jag grejar med fredagsmiddagen (idag blev det hemmagjord kebabrulle, ingen jättehit men helt ok). Man vet att man har två sovmorgnar framför sig, och två och ett halvt ljuvligt dygn med de finaste man har.
Just fredageftermiddagar konstaterar jag ofta hur förbannat lyckligt lottad jag är.
Och framåt sena eftermiddagen/kvällen brukar det bli en romåcola. Åh så gott. Den smakar helg.
Och vid middagen sitter vi alla och pratar och skrattar och då känner jag att tänk, den finaste familjen i världen - den fick JAG! :)

Skål på er, med eller utan alkohol! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar