lördag 15 september 2012

Skördefest

Den här helgen är det skördefest i Hajstorp, inte så långt härifrån. Jag älskar skördefesten i Hajstorp, speciellt när det är såhär soligt och fint höstväder :). Jag och Andreas åkte dit med hans föräldrar som var här på besök.

Sonens skola fanns på plats med ett chokladhjul, där vann jag en andravinst :). Eleverna på skolan hade också en utställning med rotfruktsskulpturer som de gjort. Den enda snyggare än den andra!


Fina va? :) Jag blev jätteimponerad. Och de finaste hade förstås min lille påg gjort....*inte ett dugg partisk mor* De här två:


Lägg speciellt märke till figuren till höger som har en mantel i form av ett lökskal på ryggen :)

En skön och kul skördefest. Imorgon tänkte jag åka dit med ett gäng äpplen som man kan få gjorda till äppelmust :). Kanske "lånar" jag några äpplen från grannens träd. De är tydligen av sorten Åkerö, och så himla goda! Och vackra!

 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar