fredag 21 september 2012

Morgonrundan

Varje morgon när jag skjutsat P till skolan, så går jag en runda i trädgården. Säger hej till eventuella katter, släpper ut hönsen och ger dem mat och vatten och plockar in ägg om det finns. Är det fint väder är jag ute en stund och bara njuter av stillheten och lugnet innan det är dags att gå in och fixa frukost och sätta igång med dagens arbete.

Idag hittade jag Åke sovande vid husväggen. "Åke!.." sa jag, och då vände han kisande på huvudet.

 
 
 
Hönsen var förväntansfulla inför sin frukost. Hela gänget är samlat, utom Korpungen som stod längre bort och drack vatten :).




Men vad är det här? Katten i hönsgården? En katt bland hermelinerna? Blixten gillar att smyga runt i hönsgården, han njuter nästan lite äckligt mycket när hönsen blir rädda och springer. Men idag var tjejerna upptagna med maten.
 
 
 
Kyliga, soliga höstmorgnar. Jo, jag gillar hösten, jättemycket! Såna här dagar känner jag att det gärna får vara höst länge :)Bilden är från hönsgården, ut mot grusvägen.
 
 
Det finns en hörna av trädgården som jag gillar extra mycket. Det är uppe på en kulle, med utsikt låååångt bort. Här uppe vill jag ha en hammock nästa år. Eller kanske en liten eldstad, med sittplatser omkring?
 
 
Förresten var det första gången för i höst som jag fick skrapa bilrutorna på morgonen. När Andreas åkte till jobbet låg jag kvar i sängen och hörde ett välbekant ljud som jag ändå inte kunde placera. "Vad gör han??" tänkte jag, ända tills jag kom på - han skrapar rutor!
Och jajamen, när jag skulle köra P till skolan så var även mina rutor helt igenisade. Eller i alla fall vindrutan.
Rattmuff på!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar